Få dit budskab og dine gode (og dårlige) historier i pressen
Ethvert menneske, enhver forening, organisation, by, landsby, virksomhed eller institution har en historie og genererer hele tiden nye historier. Der er en række ingredienser, som hver især og allerhelst i kombination med hinanden kan skabe en god historie, der fænger hos journalister og medier. Vi hjælper dig og din organisation eller virksomhed med at forstå pressens logik og kriterier og at arbejde[PP1] strategisk med "den gode historie" og kommunikation gennem de etablerede medier.
De dårlige historier
Det kan sagtens hænde, at det, pressen ser som en god historie, er en rigtig dårlig historie for den, det handler om. F.eks. når en fødevarevirksomhed må trække varer tilbage pga. forurening eller lignende. Det er journalistisk set en god historie. For virksomheden i klemme, er det en dårlig. Alle har gode historier, men alle har også mindre gode. Vi hjælper dig med at forebygge krisesager i pressen og at arbejde [PP2] offensivt med kommunikationen om "de ømme tæer".
Presserådgivning
Vi tilbyder presserådgivning til dig og din organisation, forening, virksomhed eller lignende, der ønsker at kommunikere aktivt gennem traditionelle medier. Vi tilbyder rådgivning indenfor:
- Issues management (præventiv krisehåndtering)
- Pressestrategi
- Spot den gode historie
- Sammensætning af pressemeddelelser og andre former for "pitch" til pressen
- Ghostwriting af enhver art
Derudover tilbyder vi:
- Medietræningskursus - hvad siger du i dine syv sek. på tv?